mandag 13. april 2009

Flott avslutning av påska.

Det ble en flott avslutning av påska i Durdenovac. En ung mann, Zlavko som var der for 2. gang, tok imot Jesus som sin frelser. Du ser han på bildet sammen med meg. Ellers var det mange nye ansikter å se på søndag kveld. Dette også som et resultat etter gate-evangelisering på lørdag hvor vi delte ut over 200 gateaviser og pratet med folk.
Menighetsvekst er å bygge relasjoner. Å bygge relasjoner er å møte nye mennesker der menneskene er. Og er de ikke inne i våre lokaler, - ja, så må vi ut der de er, på fortaus-kafeene, i gågatene, i hjemmene, - kort sagt: Der de er.
Jeg voks opp som fisker på en øy på vestlandet, -og der lærte jeg en ting: Du får ikke fisk ved å ligge i havn og pusse båten. Du må ut der hvor fisken er. Det var ikke for ingenting at Jesus valgte mange av sine disipler som var fiskere.
Nå fikk jeg neste lyst til å skrive en kort preken, - men det skal jeg spare deg for. Du forstår hva jeg mener ......
Ha en fortsatt god dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar