søndag 21. november 2010

Spennende møte med krigsveteraner.


Det var bare et par av lederne for gruppen av krigsveteraner som kom sammen med en rekke fra menigheten. Men det ble et spennende og konstruktivt møte. De ber om vår hjelp for ca. 300 personer som er i behov av en åndelig veileder. De hadde en karismatisk katolsk prest tidligere, men biskopen nektet ham å fortsette. I dag sitter han og maler glass-malerier til kirker........
Men jeg har ingen biskop over meg, - så jeg har sagt ja til at vi som menighet tar imot dem. Det er ikke bare folk fra Durdenovac, men fra hele det østlige Kroatia.
Dette er en stor og spennende utfordring for oss som en ung menighet, men "Jeg formår alt i Ham som gjør meg sterk."
Bildet viser oss i samtale med lederne for ca. 300 krigsveteraner med traumaer etter krigens grusomheter. Nå ber de om vår hjelp.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar