mandag 22. mars 2010

Dåpsmøte i Osijek




Det ble et kjempeflott dåpsmøte i Osijek i går kveld, søndag 21.mars. 12 kandidater fra forskjellige menigheter og i alle aldre ble døpt. Fra Durdenovac hadde vi en kandidat, Mirijana, Hun tok imot Jesus fore noen få måneder siden, og stråler som en sol. Kirken, - den tidligere jødiske synagogen, var fullsatt både nede i salen og på galleriet. Det var en flott stemning med lovsang og jubel etterhvert som kandidatene kom opp av vannet etter dåpen.
Etter møtet fikk jeg høre at brudgommen fra byllupet i høst, kommer tilbake i juni og vil bli døpt av meg i innsjøen her i Orahovica. Han tok imot Jesus bare noen dager før de ble gift. De bor og arbeider i Zagreb, og har funnet sitt åndelige hjem i en baptistmenighet der. Men han insisterer på at det er jeg som skal døpe ham, - og det gjør jeg med stor glede.
Søndag kveld venter vi Euromission, Tormod Bakkevold og et team på 16 unge. De blir her hele påskeuka, og vi skal ha forestillinger i kinolokaler i flere byer kveld etter kveld. Vi gleder oss! Har trykket opp store plakater, flygeblad + en av mine traktater i 3000 eks. Det blir gate-evangelisering, åpent hus og forestillinger i kinoene i Kutjevo, Orahovica, Slatina og to kvelder i Durdenovac.
Stå med oss i bønn for denne stor-satsingen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar