søndag 20. juni 2010

Flott week-end.


Stevo og Katarina ledet oss i en herlig bønnemøte i Durdenovac sist fredag. Lørdag var vi igjen over til vår lille husmenighet hos Romeo og Sandra i Kutjevo. Her fikk vi en herlig stund sammen med lovsang, bønn og Guds ord. Samtidig fikk vi igjen se bilen som Stevo og Katarina skal ha som sin tjeneste-bil. Det viste seg at det var en del ekstra papirer som måtte ordnes før vi får skilt på den, men når det er klart, er skiltene på plass. Men ting kan ta tid, - og her, - som andre steder må en være tålmodig.
Søndag formiddag talte jeg her i Orahovica om å overvinne frykten for "Goliat", og å møte utfordringene i Jesu seierrike navn.
Søndag kveld var det igjen samling i Durdenovac, -og selv om det ble et kraftig regnvær med lyn og torden, var det en fin forsamling som møtte opp for å høre Lela tale. Sjelden har jeg hørt en så flott preken. Hun talte om hvordan Gud etterjager oss med sin kjærlighet for å vinne oss tilbake til fellesskap med seg i sitt rike. Flere søkte forbønn og samtale i avslutningen av møtet.
Møtene denne uka blir med fokus på dåpshandlingen vi skal ha neste søndag morgen kl. 09.00 Vi har to klare kandidater, - og jeg tror nok det blir tre.
Tiden gor fort, - og allerede 5. juli setter jeg meg i bilen og kjører hjemover til Norge.
Bildet: Lela taler i Durdenovac.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar