fredag 24. juli 2009

Flott stevne i Sarons Dal


Etter en forlenget hjemtur, -via Timisuara i Romania-,(skriver mere om det i en senere blog) kom vi hjem noen dager før stevnet åpnet i Sarons Dal. Jeg hadde lovet å hjelpe under samtlige kveldsmøter med simultan-tolking fra norsk til engelsk for utenlandske gjester. Det betyr at jeg oversatte alt som ble sagt og endatil en del av sangene, samtidig med at det skjedde. Det krever sitt å høre neste setning samtidig med at en gjentar setningen som er sagt på engelsk. Etter 2 timers lange møter kjenner en seg naturlig nok sliten, -men samtidig velsignet.

Det ble et fantastisk flott stevne. -og høydepunktet var naturlig nok besøket av evangelist Reinhard Bonnke på onsdagskvelden. Jeg hadde gleden av å få hilse på ham og utveksle noen tanker før han hastet videre til flyplassen....

Samtidig med at stevnet pågikk har vi holdt på med å pusse opp stua i huset vårt. Nå nermer det seg slutten, - og det skal bli godt å bli ferdig.

Fredag 31.juli drar jeg tilbake til Kroatsia for 14 dager. Vår nye menighet i Durdenovac trenger meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar